Sunday, December 13, 2009

Aku Amat Menyesal

Assalammualaikum....
Kisah smlm aku dan waffa...ptg smlm bawa waffa jln2 p tmn permainan bagi dia kebebasan bermain berlari sana sini...nampak dia happy suka betul dia hehe...dalam 2 jam aku biarkan dia bermain sendiri dah puas main aku bawa dia pulang langit pun cam dah gelap2 sikit cam nak ujan pulak...aku dukung bawa masuk dalam keta dia nangis x nak plg nak turun main lagi aku pujuk still nangis lagi siap meneran lagi huhuh aku try pujuk tapi x berjaya jugak...
Gerimis dah turun aku apalagi dukung dan terus masuk keta waffa apalagi mengamuk sambil menangis sekuat2nya huhuh aku dah panas bila x dapat kawal waffa entah mcm mna aku boleh tengking marah dia tanpa sedar yang mengakibatkan dia tersesak2 menangis dan terperanjat terus dia melurus kearah ayahnya...selama ni aku xpernah tinggi suara ni 1st dalam hidup sebab tu aku rasa menyesal yg teramat sangat dan serba salah.
Perasaan menyesal terbawa2 sampai kemalam ditambah lagi dengan leteran hubby yang berlarutan disebabkan aku menengking waffa huhu aku amat menyesal.... kenapala aku emossional sangat smlm mungkin bagi korang itu adalah perkara kecil tapi bagi aku tidak aku dah buat salah pada anak kesayangan ku. Mungkin selama ni aku x penah marahkan dia apatahlagi sampaikan tangan pada dia tapi semalam aku dah bagi dia rasa kesakitan dan tengkingan.
Aku dah minta maaf padanya "bunda minta maaf ok" kataku dia jawab "ok" pastu aku cakap "I love u" waffa balas "i love u too" terus aku peluk dan nangis lagi...entah mengapa rasa penyesalam amat menebal dalam diri semalam. Pas tidurkan dia smlm aku bisik lagi aku janji x akan buat dia rasa sakit dan tengkinkan dia biarlah kejadian smlm adalah kejadian yg pertama dan terakhir. Aku tau sekali-sekala marahkan anak adalah pengajaran buat anak tapi bagi aku tindakan aku adalah tindakan yg tidak wajar langsung x tau camana nak pujuk anak yg tengah memberontak jiwanya anak panas aku pun panas jugak astagfirullah...Harap kejadian ni tak akan berulang lagi aku janji pasni aku akan cuba pujuk dan kawal emosi anak dengan sebaiknya... Korang...kalau ada info camana nak kawal emosi anak sila share ngan aku yer..almaklumlah anak baru sorang kurang pengalaman lagi...

Nangis Sampai bengkak Mata

Maafkan Bunda Sayang!
Sayup Rasanya Bila Menantap Wajah Kesayangan Yg Tengah Lena


No comments:

Post a Comment

Komen Anda!