Sunday, March 6, 2011

Mimpi API



Bangun pagi td aku terus berfikir pasal mimpi ngeri aku… berkaitan API yg tinggi dah besar membakar pokok2 d hutan dan merebak ke rumah aku, dalam mimpi tu aku dengar suara2 org menjerit API-API… pastu aku lari masuk rumah utk mengemas barang2 utk dibawa keluar…dalam mimpi tu ada laki aku tengah tidur dalam kesulitan aku kejutkan dia pastu bawa dia keluar tetiba api d luar semua sudah padam…yg tinggal hanya cerbisan2 api kecil d dahan2 kayu…
Yg risaunya mama aku cakap if kita mimpi pasal api ni petanda yg x baik contohnya cam FITNAH! Aduhhhh….risau betul la FITNAH apa lg ni erm… NAUZUBILLAHMINZALIK… Ya Allah… jauhkan lah aku dari segalah FITNAH yg memudaratkan diri dan keluarga aku…
Untuk menyedapkan hati dan perasaan aku GOOGLE erti & tafsiran mimpi berkaitan dgn API if korang tau tafsiran sebenar yg x ada dlm list dbawah ni share2 la ya :-


Api

Mimpi api melambangkan perubahan, transformasi, gairah, cinta, seksualitas, energi dan destruksi. Mimpi ini juga melambangkan energi yang terada tak terkendali dan pertanda perubahan besar yang akan terjadi di dalam hidup anda.

Bermimpi melihat rumah terbakar. Artinya, akan menderita dalam waktu singkat.

Mimpi rumah terbakar- maksudnya akan datang kekayaan berlarutan ---> tu dia ... lain kan, mimpi rumah terbakar ni maknanya dpt kekayaan pulak :p kalau terbakar betul2 baru haruuuu

Bermimpi diri atau rumah anda terbakar menandakan anda akan mendapat ilmu kebajikan di dunia dan akhirat

Mimpi melihat rumah terbakar bertamsil akan menderitaan penderitaan dalam tempo yang singkat, tapi kalau mimpinya menjelang pagi, bersirat akan datang kaya.

Mimpi melihat rumah orang terbakar, bermakna akan berjumpa dengan orang yang sedang naik darah.

Mimpi melihat rumah tetangga terbakar bermakna akan dikhianati teman dekat.

Bermimpi Api membakar rumah Ramalannya anda akan berdepan dengan fitnah atau duka

Bermimpi makan api Ramalannya akan mendapat isteri susah tapi bijaksana

Bermimpi mencium bau api Ramalannya Akan melakukan sesuatu yang sukar dan dibenci orang kebanyakan

Bermimpi melihat cahaya api menjulang tinggi Ramalannya akan lanjut usia  

Bermimpi diri atau rumah anda terbakar menandakan anda akan mendapat ilmu kebajikan di dunia dan akhirat

Bermimpi melihat api menyala di dalam rumah
Akan mendapatkan kebaikan dari Tuhan Yang Maha Esa. Bisa juga kita diminta untuk lebih berhati-hati lagi.

Bermimpi melihat tanah mendadak keluar api
Akan mengalami gangguan kesehatan

Bermimpi membawa api di dalam sebuah perahu
Akan memperoleh keuntungan yang lumayan besar

Bermimpi melihat api dari jauh
Akan panjang umur

Bermimpi melihat api berwarna hitam
Akan segera menemukan apa yang kita cari

Bermimpi melihat api turun dari langit dan membakar rumah kita
Akan mendapatkan rezeki atau uang dalam jumlah besar

Bermimpi memadamkan api
Akan dapat menyelesaikan masalah yang sedang kita hadapi

* ni pula info berkaitan mimpi yg aku dapat dr FB

1 comment:

  1. Assalamualaikum Bunda, terima kasih postingannya, perkenalkan, Saya Puspa dari Jakarta... baru saja saya terbangun karena mimpi rumah terbakar. Jantung saya serasa mau keluar. saya bangun dan Istighfar...
    Saya langsung browsing mencari tahu apa arti mimpi itu. Hati saya sedikit lega karena ternyata bukan hanya saya yang pernah mengalami mimpi itu.
    Baiklah Bunda,thank you one more time. Sudah hampir subuh disini, Saya hendak bersiap sembahyang dulu.
    Salam untuk keluarga..

    ReplyDelete

Komen Anda!