Tuesday, September 11, 2012

Mimpi Gigi Atas Tercabut Tanpa Sakit


2 mlm yg lalu aku mimpi gigi depan atas tercabut tanpa rasa sakit...adalah dalam 5-6 batang gigi depan yg xder. Dalam mimpi tu aku siap risau sebab malu nak g ofc camanala rupa aku bercakap tanpa gigi aku siap testing2 sebut huruf 'S' dalam mimpi tu tapi x boleh sebab hanya 'angin' yg dihembus langsung x boleh nak sebut huruf 'S' tu. Sehinggalah aku terbangun sendiri dan aku lupa nak tgk jam masa tu tp rasanya dah subuh time aku terjaga pas bermimpi.

Paginya bangun aku rasa x sedap hati. Sampai ofc aku google makna semua mimpi about hilang/patah gigi depan atas ni semuanya mengatakan "ada kematian melibatkan keluarga/saudara" hrmm Nauzubillahminzalik......x yah caya sangatlah mimpi kan mainan tdo anggap saja itu mimpi buruk yg aku alami...tp aku x boleh nak tipu diri sendiri setaip jam mesti aku ingat mimpi tu.

Mimpi tu juga telah merosakkan 'mood' ku, aku langsung x boleh nak fokus pada kerja huhu...kejap2 aku kol anak,laki & semua family aku. Alhamdulillah semuanya ok. Mimpi patah gigi inilah mimpi yg amat aku takut sekali. 

Aku masih ingat pada tahun 2003 aku bermimpi geraham atas aku tanggal dan dalam tahun 2003 itu jugalah 'Bapa' aku telah pergi buat selamanya... Smlm bila aku ceta pasal mimpi ni pada laki aku dia sempat berpesan mimpi tu mainan tdo jgn simpan dalam hati buat biasa saja. Kalo memang ajal sapa2 yg dah sampai kita redha kan ajal maut tu kerja Allah SWT...dah masuk dalam qada & qadar Allah SWT...bila ia dtg kita tak akan dapat nak menghalangnya. Tanpa mimpi pun kita tetap akan dijemput yang masa esa.

Aku pejam mata dan simpan baik2 pesanan laki aku. Biarlah x ada guna aku asyik fikirkan mimpi buruk tersebut..dan aku tetap berpegang pada qada & qadar Allah. Berserah pada yg maha esa...mimpi kita pun memang dtg dr Allah....aku pejam mata..baca doa...Al-Fatihah & 3 Qul dan cuba tidur seperti biasa akhirnya aku tidur lena tanpa sebarang mimpi. 

Bangun pagi macam biasa aku x lagi teringat2 mimpi pasal 2 mlm yg lalu dan mulakan rutin kehidupanku seperti biasa. Dan baru aku sedari hanya dengan 1 MIMPI ianya akan merosakkan 'Mood' kita jadi x keruan...asyik teringat2 mimpi buruk tu. Dan apabila kita perolehi mimpi yg INDAH semestinya iainya akan meceriakan kehidupan kita pada esok harinya...betul kan... :-)

37 comments:

  1. sekarang akhirnya bagaimana? adakah yang meninggal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal entry ni lps sbln pacik sy yg telah kembali ke rahmatullah... Al-Fatihah. Semuanya kuasa Allah SWT

      Delete
    2. assalamualaikum.. dulu saya juga pernah mimpi gigi atas bahagian depan 2 gigi tercabut.. saya mmg tidak keruan dan resah gelisah. saya baca surah yasin 3 kali semasa di opis.. selang beberapa hari kemudian saya menerima berita mak saudara meninggal dunia.. innalillah. alfatihah utk arwah.. hari ini saya buka entry pasal mimpi ini lagi sebab malam tadi saya mimpi gigi bawah bahagian depan tercabut.. semasa dlm perjalanan ke opis.. saya menerima khabar pelakon dan pelawak Pak Yus Rajalawak meninggal dunia.. alfatihah utk arwah.. tp mimpi malam tadi tetap buat saya resah risau sekarang.. doakan yang baik2 sahaja.. semoga semua ahli keluarga dilindungi oleh Allah S.W.T.. insyaallah..

      Delete
    3. Sama lah dua hari yg lalu sy termimpi sy mncabut 2 gigi atas kat dpan yg goyah tp x sakit.. Baru skrg sy igt mmpi tu balik dan apa yg saya perasan smlm arwah pak Yus tlh mninggal dunia.. Apa2 pun mmg btul smua ktentuan Allah n mimpi tu x bleh prcya 100%.. Alfatihah bt arwah pak Yus

      Delete
  2. kalau diikut apa yang vv alami, sama ada secara kebetulan atau tak. last year tahun lepas, 3 hari sebelum arwah bapa meninggal saya bermimpi 3 baris gigi depan bahagian kanan reput dan saya cabut. # hari lepas mimpi tu arwah bapa meninggal :(..

    ReplyDelete
  3. Ya Allah takutnya.. sy baru lepas bermimpi gigi ats saya reput dan tercabut 6 batang

    ReplyDelete
  4. Saya baru tertidur sblm zohor tadi, mimpi gigi geraham ats tercabut, dia tergantung sekejap, time tu ad rasa sakit sikit, lepas tu tertanggal sendiri jatuh ats tapak tgn n xrasa ap2..hmm

    ReplyDelete
  5. semalam mimpi patah 3 gigi depan, and salah satu gigi tuh saya rasa sakit.

    ReplyDelete
  6. Biasanya mimpi patah gigi/reput/tanggal ni mmg bermakna ada org akan pergi (meninggal) wallahualam...

    ReplyDelete
  7. Allahuakbar....mlm tdi mpi gigi depan cabut ... cepat2 g0ogle... maksud yg amat mnakutkan ;(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf ap yg jd selepasntu sya baru bermimpi mlm td satu gigi atas blah knn patah

      Delete
  8. Sy mimpi separuh gigi bahagian ats sy tertanggal.. sy mimpi hari jumaat tghari.. harap itu hny mainan tido dan x de org yg terdekat sy mengalami kecelakaan.. ya allah.. takut nye ble pk

    ReplyDelete
  9. Smlm aku mimpi semua gigi aku trtanggal... hmmm... risaunya aku ..

    ReplyDelete
  10. Smlm sy mimpi gigi geraham sy tercabut...minta Allah jauhkan dr segala kemudaratan....Ameen

    ReplyDelete
  11. Smlm sy mimpi gigi geraham sy tercabut...minta Allah jauhkan dr segala kemudaratan....Ameen

    ReplyDelete
  12. Saya baru lepas mimpi gigi atas dan bawah tercabut tanpa rasa sakit. Wallahualam..

    ReplyDelete
  13. semalam sy mimpi gigi atas tercabut 1..risau jgk sblum penah terbaca mimpi psl gigi org terdekt nk pergi...

    ReplyDelete
  14. Aku semalam pun mimpi gg tercabut di depan atas

    ReplyDelete
  15. Baru2 ni pon saya mimpi gigi tercabut . . X sakit pon . . Gigi sy reput siap sy cabut sendiri haha . .ermm minta2 lah di jauhkan dr segala pekara yg tidak di ingini

    ReplyDelete
  16. 2 ari sudah sya mimpi gigi sya tercabut tpi dia jadi kecil2 cam mutiara putih bersinar2

    ReplyDelete
  17. Sy pun mimpi gigi atas patah tanpa sakit...tapi baru semalam mak axu masuk hospital sbb sakit jantung...tkt nye axu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 26/4/2019.pada hari lahir ayahku juga sama adikku . Aku bermimpi 2 gigi utama bahagian atas telah luruh disebabkan gula gula getah..aku mencabut gula gula getah itu lalu 2 batang gigi itu luruh dan tidakku lihat di mana mana. Aku berlari kerana tidak mahu orng terlihat gigiku yang tiada. Tiba tiba dlm mimpi itu aku teringat di dlm bilik obuku ada gigi palsu untuk kupakai.lalu aku bangun tidur.boleh kalian beri pendapat.dlm bahasa indonesia dan melayu

      Delete
    2. Mungkin ade yg meninggal..kemudian pasangan nya kahwin baru ...sbb jumpa gigi palsu tu... 🤔🤔🤔

      Delete
  18. Saya pun baru mimpi gigi tertanggal semalam.

    ReplyDelete
  19. apa maksudnya mimpi gigi depan atas dan bawah patah separuh dan selebihnya saya cabut sendiri tanpa rasa sakit,gigi kacip,mimpinya saya tido siang hari

    ReplyDelete
  20. Sy mimpi gigi atas tercabut setelah cuci gigi...maksudnya apa ye..semoga tiada ada apa2 yg berlaku..semoga Allah jauhi perkara yg buruk2

    ReplyDelete
  21. Klau mimpi gigi geraham bawah siang hari pada hari jumaat ap maksudnye ya?? Risau sngt..semoga allah lindungi perkara ini

    ReplyDelete
  22. Sy bru je mimpi 3 batang gigi ats belah kanan, sy tkut smpai sy google.. sblum ni byk kli dh mimpi patoh gg lpas pde smgu due mggu ad ank2 brnok mati 😥

    ReplyDelete
  23. Sy mimpi bnda yg sma . 😪 baru smalm sy mimpi ggi ats bnyk yg patah

    ReplyDelete
  24. Saya pun baru mimpi gigi patah Dan gigit tercabut smlm,,,

    ReplyDelete
  25. Kalau saya pulak mimpi gigi depan patah separuh hm cano tu

    ReplyDelete
  26. Saya mimpi ggi saya terbengkok....mcm mana ni

    ReplyDelete
  27. minggu lepas saya baru mimpi ggi depan atas saya tercabut,selepas tercabut gigi tu keluar lagi gigi 4@5butir dari tempat gigi yg tercabut tu..pelik saya..sebelom ni berkali2 saya dah mimpi sejak zaman skolah lagi..setiap kali saya mimpi gigi patah atau tercabut ade je sanak saudara atau ahli keluarga yg pergi.Allahu takot je rasa bila muncul mimpi gigi patah ni..😞😞

    ReplyDelete
  28. Saya bermimpi trcabut gigi atas semuabaku rasa ada lagi sya cabut jadi jdi sebb aku terbagun dri tidur apa ka makna niya ty tk sedpt hati saya... alhuakbar atgaaapirullah

    ReplyDelete

Komen Anda!