Monday, April 25, 2011

Peragut

Hari ni mau share ceta pasal peragut yg malang ptg kelmarin. Aku dan ipar hampir jadi mangsa ragut d kedai inanam baru area terminal utara utk daerah Sandakan, Lahad Datu, & Tawau. Ptg tu jmpa kawan d restoran 1M menemankan ipar yg berurusan sambil duduk minum2 dan berbincang dgn kawan tu, selesai urusan kami gerak dalam jam 7 pm. Ipar aku gerak dulu aku masuk toilet jap, kuar dr toilet ipar kol gtau ada lelaki mengekori dia dan terus menyandar d belakang keta sambil mata merenung tajam dan melilau.
Aku terus menuju keta dan nampak lelaki tu menyandar sambil mata melilau kiri dan kanan bila nampak aku terus muka nampak lain dan lelaki tu mcm melangkah menuju arahku. Perasaan cuak membuak2 dan aku terus lari ke dalam restoran. Aku kol ipar camana keadaannya, memula dia x boleh rivers sbb lelaki tu nyandar d bonet keta mesti tunggu line clear kan mmg ada plan dah tu.tp bila nampak aku lelaki tu gerak dan semacam bersembunyi di belakang restoran.

Aku lari ke lokasi balai polis aku berdiri betul2 dpn balai polis. Mujur ada balai polis sebaris dgn restoran tu, tp restoran 1M ni btl2 d hujung pastu keadaan park sangatlah gelap dan semak dipenuhi segala pokok2 hiasan. Rasanya mmg ada berlaku jenayah ragut atau lain2 jenayah area terminal inanam ni memandangkan tempat tu ramainya PATI dan majoriti suku sakat diorang sememangnya stay d area tu.

 gambar dr belakang terminal

ni restoran Wan Malaysia

Terletak d corner

kami park kedepan sikit belakang restoran mmg gelap suran dan semak area tu menakutkan... aku lupa snap gambar peragut tu mana tidaknya jantung berdegup dengan laju sekali... so siapa2 yg terbaca entry aku ni if melalui atau masuk area inanam baru ni hati2 dan selalu peka dengan keadaan sekeliling anda....

No comments:

Post a Comment

Komen Anda!