Wednesday, March 30, 2011

Kening Kanan Bergerak



Ingat lagi kah anda semua pada ENTRY ini? hah...ingat kan hehe kali ni pasal kening kananku asyik bergerak sejak bangun pagi td...

Rasa x selesa la, mandi gerak, makan gerak, minum gerak, p toilet gerak, buat keja gerak....mmg gerak la seharian ni berenti pun dalam 2-3 minit pastu gerak lg...pandai juga penat kan dia rest la tu kan hehe...

Ptg ni br sempat google cr erti di sebalik gerakan ini so cam biasa pada entry gerakan mata tu pun mcm2 pengertian yg aku jumpa...tp setiap pengertian aku mmg mengharapkan yg baik2 saja sapa yg x nak kan???

Ni pengertian di sebalik rahsiah gerakan kening kanan kita share ya :-

aku c&p from google ya


Kening adalah salah satu dari anggota badan yang terletak di atas kelopak mata dan di bawah dahi juga di kenali dengan alia.golongan orang melayu dahulu pecaya pada pergerakan dari anggota badan membawa erti atau petanda.setiap pergerakan luar kawal yang mengerakkan satu struktur pada badan memberi maksud atau makna yang baik mahupun buruk kepada seseorang.begitu juga dengan kening,bila kening sebelah kanan bergerak-gerak maka di pecayai orang itu akan mendapat wang manakala jika kening sebelah kiri pula bergerak-gerak maknanya orang itu akan mendapat kegembiraan.ada juga di kalangan bangsa melayu percaya kepada tahi lalat dan beranggapan memiliki tahi lalat di atas kening kanan membawa erti seorang itu cerdas dan cekap,tahi lalat di bahagian kening kiri pula bermaksud seorang itu cerdas dan sopan santun sebaliknya tahi lalat di antara dua kening atau bahagian tengah membawa erti seorang itu keras hati dan berani dalam segala hal.



GERAK KENING KANAN: sukacita. sepakat dan harmoni suami isteri & rumah tangga. bertemu org yg dikasihi

ada orang kata
itu tandanya nak dapat apa dihajati


Kening kiri bergerak-gerak beroleh kelapangan

Kening Kiri Bergerak = Bahagia akan datang
Erti gerakan kening kanan / Rezeki akan tiba




6 comments:

  1. no komen..hehehe.jk

    ReplyDelete
  2. Klu tngah2 tu antara dahi kanan dn kiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diantara tanda2 kematian adalah berdenyut diantara dahi kanan dan kiri(ditengah)
      Allahualam

      Delete
  3. Dh 3 ari kening kanan ni grk je....ermmm

    ReplyDelete
  4. saya harap ape yg ditafsirkn adalah benar.. dgn izin Allah swt moga ku dpt ape yg ku hajati

    ReplyDelete
  5. Bro kening bini wa begerak sebela kiri??? Apa itu petanda yang baik?

    ReplyDelete

Komen Anda!